Hvorfor bruge FSC-logoet?
67% af danskerne genkender FSC-mærket, som er et internationalt kendt mærke med bred opbakning fra såvel erhverslivet som NGO'er.
Forbrugere/kunder leder mere end nogensinde før efter ansvarligt producerede produkter og leverandører, der kan dokumentere dette. Med FSC-logoet viser din virksomhed, at I tager hånd om verdens skove og er bevidste om jeres forbrug og køb af træ og andre skovbaserede materialer.
-
Opbakning fra anerkendte NGO'er
FSC anbefales af Forbrugerrådet TÆNK og bakkes op af anerkendte internationale miljøorganisationer som WWF Verdensnaturfonden og Verdens Skove.
-
Handling bag ordene - dokumentation for ansvarligt skovbrug
FSC dokumenterer, at produkter er lavet af træ- og andre skovbaserede materialer fra veldrevne skove og andre ansvarlige kilder.
-
Adgang til FSC's' varemærker og kampagner
Som FSC-certifieret virksomhed eller virksomhed med en FSC-licens har I adgang til FSC's velkende og respekterede varemærker, herunder logoet. Samtidig kan I deltage i FSC's tilbagevende kampagner.
-
Den foretrukne mærkning
FSC er det foretrukne mærke til træ- og papirvarer i dansk erhvervsliv og et globalt udbredt og respekteret mærke.
-
Klar kommunikation
Det kan være svært at formidle, at ens produkter er produceret af træ og andre skovbaserede materialer fra velforvaltede skove. Med FSC-logoet opnår I ikke bare dokumentation, men kan også lave klar kommunikation og markedsføring til jer kunder, da FSC er et kendt mærke og har et stærkt logo.
Mere information
FSC-certificerede virksomheder kan mærke deres FSC-produkter med FSC's produktmærke. Mærket kan sættes på selve produktet og/eller dets emballage. Retningslinjerne for FSC-mærkning er beskrevet i varemærkestandarden for certificerede virksomheder. På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til brug af FSC-mærket på produkter. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Varemærkereglerne for virksomheder med en FSC-certificering er beskrevet i varemærkestandarden for certificerede virksomheder. På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til brug af FSC-varemærker i kommunikation og markedsføring. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål til varemærkereglerne.
Varemærkereglerne for virksomheder med en varemærkelicens er beskrevet i ”FSC® Varemærkeguide til ikke-certificerede virksomheder”, som du finder nedste på denne side.
På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til FSC-varemærkebrug. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål til varemærkereglerne.
Virksomheder med eget FSC-certifikat (individuel FSC-certificering), der ansøger om ny eller fornyet certificering, skal underskrive en ny TLA (version 6) fra den 20. januar 2022 via platformen FSC Connect. TLA refererer til licensaftalen for FSC-certificeringsordningen, som også almindeligvis kaldes Varemærkelicensaftalen (Trademark License Agreement).
Din organisations brug af FSC-varemærker skal godkendes, inden materialer/tekster offentliggøres / produceres. Læs mere om godkendelse, når det gælder FSC-certificerede virksomheders brug af FSC-varemærker nedenfor.
Er din virksomhed ikke certificeret, men har en FSC-varemærkelicens, så følg instrukserne her.
FSC-certificerede virksomheder og virksomheder med en FSC-varemærkelicens må bruge FSC's velkendte varemærker i deres kommunikation og markedsføring. FSC-certificerede virksomheder må herudover bruge FSC's produktmærker på deres produkter / produkternes emballage. Via denne side kan du læse om, hvilke muligheder og regler, der er inden for FSC-varemærkebrug, og finde konkret vejledning og inspiration.