
Hvad er jeres primære FSC-produkter?
"Vores primære FSC produkter er havemøbler og køkkenudstyr."
Hvorfor blev I medlem af FSC Danmark?
"Vi var blandt de første til at sælge FSC i Danmark og de første og eneste, der er 100% FSC på havemøbler."
Hvad er jeres seneste succesoplevelse med FSC?
"Det er, at vi fortsat kan udvikle vores sortiment af havemøbler, der alle er FSC-certificerede."
Hvordan går det med salget af FSC-produkter?
"Salget af vores FSC-produkter følger jo salget af havemøbler. Umiddelbart går det rigtigt godt, men hos os er det også afhængigt af, om det er de rigtige varer, vi har."
Oplever I, at FSC-mærket er en fordel i disse tider med økonomisk nedgang?
"Jeg tror primært, at forbrugerne vælger nogle varer, de godt kan lide. Der er naturligvis nogle forbrugere, som ikke ville drømme om at købe træ, der ikke er certificeret, men for mange er det en ekstra ting, der giver god samvittighed. Hvis pris og kvalitet er den samme, vil de fleste dog vælge træ, der er certificeret. Krisen får nok forbrugerne til i højere grad at beholde møblerne et år eller flere og ikke bare købe nyt."
Hvad er jeres næste FSC-målsætning?
"SuperBrugsen kommer som de første med tilbudsaviser, der er fremstillet af genbrugspapir og FSC mærket."
Hvordan ser I fremtiden for FSC-mærket?
"Min vurdering er, at fremtiden ser lys ud. Der bliver større og større fokus på miljø og klima, og verdens skove er jo en betydelig del af den diskussion. Der er samtidig positivt, at flere og flere virksomheder begynder at arbejde med FSC. Dermed bliver forbrugernes bevidsthed om mærket også styrket."
> Læs mere om Coop
Kilde: Miljøchef i Coop Danmark Katrine Milman
Næste uges medlem: WWF Verdensnaturfonden